- Kopen
- Verkopen
- Familieoverdracht
- Bedrijf starten
- Verkoopklaar maken
- Sub 1
- Sub 2
- Sub 3
- Sub 4
- Mediation/ conflictbemiddeling
Verkoopklaar maken
Wil je jouw bedrijf verkopen dan is dat zelden echt klaar voor verkoop. In de tijd dat het jouw of jullie bedrijf is heb je altijd op je eigen wijze de bedrijfsvoering gedaan.
Maar dat betekent niet dat je het op de beste wijze doet vanuit het perspectief van anderen. En die anderen willen alleen betalen voor wat ze krijgen, niet voor wat ze zelf willen gaan “verbeteren”.
Daarnaast kijken ze altijd naar risico’s. Wat voor jou normaal is, is in de ogen van een koper mogelijk risicovol. En hoe meer risico’s een koper ziet, je raadt het al, hoe minder hij wil betalen.
- Met andere woorden. Als je de tijd hebt dan is het de moeite waard om in ieder geval een aantal quick wins in de onderneming door te voeren.
- Want iedere euro extra winst krijg je vaak 4 tot 8 keer terug in de prijs. Datzelfde geldt voor het terugbrengen van risico's. Denk daarbij bijvoorbeeld aan mogelijke toekomstige claims, fiscale problemen, intellectueel eigendom, klant en leverancier contracten. Hoe beter geregeld des te beter de prijs.
- En dan een niet onderschatten "cadeautje".
Bij veel ondernemingen en hun DGA’s sluipen er dingen in die ten kosten van winst en plezier in ondernemerschap gaan. Uitspraken als “we doen dit nu eenmaal zo”, “dat kan niet”, of “daar heb ik geen zin in” horen we best vaak. Begrijpelijk, maar vaak zit een verbetering, oplossing, in een klein hoekje. Die zaken oplossen of verbeteren maakt het ondernemen veel leuker. En dat is veel waard. Want in de dingen die opgelost worden zitten voor jou als ondernemer vaak forse irritaties. Dan is het toch een heerlijk idee om daarvan af te komen, meer winst te maken en ook nog een betere prijs voor je bedrijf te krijgen?
Sub verkoopklaarmaken 1
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non
Sub verkoopklaarmaken 2
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non
Sub verkoopklaarmaken 3
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non
Sub verkoopklaarmaken 4
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non
- Kopen
- Verkopen
- Familieoverdracht
- Bedrijf starten
- Verkoopklaar maken
- Verkoopklaar maken, de praktijk
- Mediation/ conflictbemiddeling
Verkoopklaar maken
Wil je jouw bedrijf verkopen dan is dat zelden echt klaar voor verkoop. In de tijd dat het jouw of jullie bedrijf is heb je altijd op je eigen wijze de bedrijfsvoering gedaan.
Maar dat betekent niet dat je het op de beste wijze doet vanuit het perspectief van anderen. En die anderen willen alleen betalen voor wat ze krijgen, niet voor wat ze zelf willen gaan “verbeteren”.
Daarnaast kijken ze altijd naar risico’s. Wat voor jou normaal is, is in de ogen van een koper mogelijk risicovol. En hoe meer risico’s een koper ziet, je raadt het al, hoe minder hij wil betalen.
- Met andere woorden. Als je de tijd hebt dan is het de moeite waard om in ieder geval een aantal quick wins in de onderneming door te voeren.
- Want iedere euro extra winst krijg je vaak 4 tot 8 keer terug in de prijs. Datzelfde geldt voor het terugbrengen van risico's. Denk daarbij bijvoorbeeld aan mogelijke toekomstige claims, fiscale problemen, intellectueel eigendom, klant en leverancier contracten. Hoe beter geregeld des te beter de prijs.
- En dan een niet onderschatten "cadeautje".
Cadeautje? Ja bij veel ondernemingen en hun DGA’s sluipen er dingen in die ten kosten van winst en plezier in ondernemerschap gaan. Uitspraken als “we doen dit nu eenmaal zo”, “dat kan niet”, of “daar heb ik geen zin in” horen we best vaak. Begrijpelijk, maar vaak zit een verbetering, oplossing, in een klein hoekje. Die zaken oplossen of verbeteren maakt het ondernemen veel leuker. En dat is veel waard. Want in de dingen die opgelost worden zitten voor jou als ondernemer vaak forse irritaties. Dan is het toch een heerlijk idee om daarvan af te komen, meer winst te maken en ook nog een betere prijs voor je bedrijf te krijgen?
Verkoopklaar maken, de praktijk
Geen dag is gelijk voor een ondernemer. Bij de start van de dag heb je een lijst met dingen die je wilt aanpakken. De praktijk is voor veel DGA’s dat aan het einde van de dag de lijst niet verdwenen is.
Geen ondernemer is Leonardi da Vinci, we zijn geen alleskunners meer. De wereld is te complex. Dat heeft consequenties want het betekent dat je niet alles zelf het beste kunt doen. Wat niet je talent of hobby is kun je beter overlaten aan anderen. Maar loslaten is niet eenvoudig.
Het gevolg is dat bijna iedere onderneming in de bedrijfsvoering verbeterpunten kent. Verbeterpunten die de verkoopprijs drukken. Daar energie in stoppen levert euro’s op. Dat is altijd prettig, maar essentieel wanneer de verkoop van je bedrijf je pensioen is.
Punt alleen is dat je die verbeterpunten vaak al eerder, zonder succes, door jou als DGA zijn opgepakt. Immers dan waren ze wel verdwenen. Je moet het dus anders doen wil je niet in een herhaling van zetten terecht komen.
Dat doen we door het samen te doen. Wat maakt dan het verschil?
Brute kracht, koppigheid en het anders doen. Want samen is meer dan alleen. Vastpakken en niet meer loslaten want doorzettingsvermogen werkt dat weet je als geen ander. En waar mogelijk, pakken we het anders aan. Doordat we op ontzettend veel verschillende plakken gezeten hebben, hebben we jouw problemen opgelost bij een ander gezien. Dan geldt beter goed gejat dan slecht bedacht!
De ambitie waarmee we dit doen is verschillend. Is er sprake van flink achterstallig onderhoud en heb je de tijd dan wordt de ToDo-lijst groter dan dat we maar een paar maanden de tijd hebben.
Verbeteringen hebben tijd nodig om in de getallen naar voren te komen. Wanneer die tijd ontbreekt dan is dat wat ons betreft geen argument om er niets mee te doen. Want ook al is het vandaag niet zichtbaar dan komt het in de prognose, toekomstige winst, wel naar voren. Dat brengt een hogere prijs in de waardering van het bedrijf. Houdt er wel rekening mee dat een koper dat meestal niet voor 100% aan jou wil betalen. Het dan gebruikte argument is dat nog niet gerealiseerde financiële resultaten “toekomstmuziek” zijn. En dat is natuurlijk zo. Toch is het zo dat je er altijd een gedeelte van meepakt in een hogere prijs. Zeker wanneer je er een overtuigend verhaal bij hebt. En laten wij daar nu juist goed in zijn.
Mooie woorden, maar maken we dat waar? Wij denken van wel. Alleen het om jou dus als je nieuwsgierig bent pak dan de telefoon, 030 – 254 16 14, of stuur een mail. We gaan dan graag het gesprek met je aan en dan merken we snel genoeg of er een basis van vertrouwen is om er samen een succes van te maken.
Verkoopklaar maken
Wil je jouw bedrijf verkopen dan is dat zelden echt klaar voor verkoop. In de tijd dat het jouw of jullie bedrijf is heb je altijd op je eigen wijze de bedrijfsvoering gedaan.
Maar dat betekent niet dat je het op de beste wijze doet vanuit het perspectief van anderen. En die anderen willen alleen betalen voor wat ze krijgen, niet voor wat ze zelf willen gaan “verbeteren”.
Daarnaast kijken ze altijd naar risico’s. Wat voor jou normaal is, is in de ogen van een koper mogelijk risicovol. En hoe meer risico’s een koper ziet, je raadt het al, hoe minder hij wil betalen.
- Met andere woorden. Als je de tijd hebt dan is het de moeite waard om in ieder geval een aantal quick wins in de onderneming door te voeren.
- Want iedere euro extra winst krijg je vaak 4 tot 8 keer terug in de prijs. Datzelfde geldt voor het terugbrengen van risico's. Denk daarbij bijvoorbeeld aan mogelijke toekomstige claims, fiscale problemen, intellectueel eigendom, klant en leverancier contracten. Hoe beter geregeld des te beter de prijs.
- En dan een niet onderschatten "cadeautje".
Bij veel ondernemingen en hun DGA’s sluipen er dingen in die ten kosten van winst en plezier in ondernemerschap gaan. Uitspraken als “we doen dit nu eenmaal zo”, “dat kan niet”, of “daar heb ik geen zin in” horen we best vaak. Begrijpelijk, maar vaak zit een verbetering, oplossing, in een klein hoekje. Die zaken oplossen of verbeteren maakt het ondernemen veel leuker. En dat is veel waard. Want in de dingen die opgelost worden zitten voor jou als ondernemer vaak forse irritaties. Dan is het toch een heerlijk idee om daarvan af te komen, meer winst te maken en ook nog een betere prijs voor je bedrijf te krijgen?
Sub verkoopklaarmaken 1
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non
Sub verkoopklaarmaken 2
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non
Sub verkoopklaarmaken 3
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non
Sub verkoopklaarmaken 4
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam eaque ipsa, quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt, explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem, quia voluptas sit, aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos, qui ratione voluptatem sequi nesciunt, neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum, quia dolor sit, amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt, ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit, qui in ea voluptate velit esse, quam nihil molestiae consequatur, vel illum, qui dolorem eum fugiat, quo voluptas nulla pariatur? [33] At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus, qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti, quos dolores et quas molestias excepturi sint, obcaecati cupiditate non