Voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. Veel ondernemers starten het (ver)koop proces zonder eerst goed na te denken over wat ze nu precies willen en waarom. Daardoor veranderen trajecten vaak onnodig op de verkeerde momenten. Om dat te voorkomen hebben we daar een aanpak voor ontwikkelt.

We gaan met elkaar stap voor stap door de blauwe (getallen, feiten, etc.)  en rode (emotie, persoonlijke wensen, etc.) kant van van de door jou gewenste (ver)koop. Er wordt naar visie, markt en cijfers gekeken. We staan stil bij jouwwensen en ideeën bij je besluit tot (ver)koop. En als laatste bij de mogelijke risico’s en kansen die bij jouw plannen spelen.

Dan doen we vooraf zodat je weet waar je aan begint en niet halverwege weer opnieuw moet beginnen omdat onvoldoende rekening is gehouden met bepalende informatie, risico’s en belangen. Met dit voortraject leggen we de basis voor latere stappen in het traject. Informatie nodig voor financiering, waardebepaling, overnamekandidaten, etc.

Onder analyse kun je hier meer over lezen.